Három nap, hét kilátó és 63 000 lépés – Tri dni, sedem vyhliadok a 63 000 krokov

Három nap, hét kilátó és 63 000 lépés

(DofE-kalandtúra a Pilisben)

Két hete adtunk hírt arról, hogy az Edinburgh Hercege Nemzetközi Díj (DofE) legkitartóbb résztvevőiként kétnapos felkészítő kalandtúrán vettünk részt a Bakonyban. Azóta az éles, háromnapos kalandtúrára is sor került, mégpedig 2022. június 27-29-én a Pilis hegységben. Csiba Réka (I.B), Bartal Anikó (I.C), Soóky Boglárka (II.C) és Edmár Dominika (II.C) összetételű csapatunk ezúttal olyan kilátóhelyeket keresett fel, ahonnan káprázatos kilátás nyílik a Dunakanyarra, Magyarország egyik legismertebb, természeti szépségekben, történelmi és kulturális emlékekben rendkívül gazdag turisztikai régiójára.

Az első napon a Dobogókő és Dömös közti változatos szakaszt teljesítettük, érintve a Tirts Rezső-kilátót, továbbá a Dobogókői és a Prédikálószéki kilátót. A második napon Dömösből indultunk, utunk a festői Rám-szakadékon keresztül a Rám-hegyi kilátóhoz vezetett, majd a Lukács-árkon keresztül tértünk vissza Dömösre. A harmadik napunk a történelmi múlt megismerésének jegyében zajlott, emellett a visegrádi várból, a Salamon-toronyból és az esztergomi várból nyíló panorámában gyönyörködhettünk.

Háromnapos túránk során 7 kilátóhelyet kerestünk fel, miközben megpakolt hátizsákokkal 63 ezer lépést tettünk meg, ami a kánikulára való tekintettel komoly teljesítménynek számít. Az expedíció során olyan gyakorlati tapasztalatokra is szert tettünk, mint a térképolvasás, terepen való tájékozódás, táborozás, tűzgyújtás és ételkészítés. Mi tagadás, fáradtan érkeztünk haza, de az emlékezetes élmények mindent felülírnak.

Soóky Boglárka (II.C)

Tri dni, sedem vyhliadok a 63 000 krokov

(Dobrodružná expedícia v pohorí Pilis)

Pred dvoma týždňami sme vás informovali o tom, že náš štvorčlenný expedičný tím (Réka Csiba, Anikó Bartalová, Boglárka Soóky a Dominika Edmár) absolvoval cvičnú dobrodružnú expedíciu v pohorí Bakony v rámci programu Medzinárodná cena vojvodu z Edinburghu (DofE). Vtedy sme avizovali, že nás čaká ešte jedna oveľa náročnejšia kvalifikačná expedícia, ktorá sa uskutočnila 27-29. júna 2022 v pohorí Pilis (Maďarsko). Hlavným cieľom túry bolo vyhľadať známe vyhliadky pohoria s panorámou na turistický región Dunakanyar a oboznámiť sa prírodnými krásami a historickými, kultúrnymi pamiatkami regiónu.Expedícia bola pre nás fyzicky veľmi náročná, dlhú trojdňovú trasu sme totiž museli absolvovať s plným batohom a vo veľkej horúčave, pritom dve noci sme strávili v stanoch. Členovia tímu dorazili domov unavení, ale plní zážitkov.

Boglárka Soóky (člen tímu)